סוף לבעיות הקליטה במנהרות? השרה רגב ביוזמה חדשה

בנצי לייזרוביץ No Comments on סוף לבעיות הקליטה במנהרות? השרה רגב ביוזמה חדשה

מהיום: קליטה סלולרית מלאה בכביש 16 המחבר בין מוצא לירושלים. השרה רגב: משרד התחבורה יוודא כי במסגרת הקמת כל מנהרה וכל פרויקט אחר שבו אין קליטה סלולרית ישירה, תונח תשתית מתאימה שתמנע ניתוקים

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעקבות הנחייתה של השרה רגב, מהיום (שני) תהיה קליטה סלולרית מלאה במנהרות כביש 16 החדש. זאת, במסגרת תכניתה של רגב, בשיתוף משרד התקשורת והשר שלמה קרעי, לרשת את כל המנהרות החדשות והקיימות בארץ בקליטה סלולרית.

לפני מספר שבועות, הנחתה השרה רגב את כל חברות התשתית הקשורות למשרד התחבורה לוודא קליטה סלולרית, בכל המנהרות החדשות והקיימות בישראל ומהיום אנו מתבשרים כי חברת נתיבי ישראל בשיתוף חברות הסלולר ומשרד התקשורת השלימו את חיבור מנהרות כביש 16 לרשת הסלולר הארצית. מדובר בשתי מנהרות כפולות שאורכן הכולל מגיע ל-4.7 קילומטרים.

שרת התחבורה מירי רגב: "זו אינה רק בעיה של אי-נוחות הנגרמת עקב ניתוק השיחה והצורך להתקשר מחדש, אלא בעיה בטיחותית העלולה לגרום לתקלות בתקשורת בעת חירום. במקרה של תאונה או רכב תקוע בלב המנהרה, נדרשת תקשורת סלולרית אמינה ומיידית בזמן אמת, אשר כיום במקרים רבים אינה זמינה, ואני גם רוצה להודות לשר שלמה קרעי על שיתוף הפעולה והעבודה המקצועית של המשרד ברשותו".

יצוין כי בשנים האחרונות נבנו קילומטרים רבים של מנהרות בכבישי ישראל, המשפרות את זרימת התנועה באזורים הרריים, המציבים קשיים טופוגרפיים. עם זאת, במנהרות רבות לא ניתן כיום ליהנות מתקשורת סלולרית רציפה.

"תקשורת סלולרית אינה מותרות אלא חלק בלתי נפרד מהתקשורת היומיומית של כל אחד מאיתנו. לא נשלים עם מצב שבו שיחות נקטעות בפתאומיות עקב חוסר קליטה במנהרה. הפתרון הטכנולוגי לכך פשוט וזמין, ומעתה יוודא משרד התחבורה כי במסגרת הקמת כל מנהרה וכל פרויקט אחר שבו אין קליטה סלולרית ישירה, תונח תשתית מתאימה שתמנע ניתוקים", הוסיפה השרה רגב.

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי: "תקשורת סלולרית היא תשתית חיונית. אני שמח לבשר שקליטה סלולרית לאורך מנהרות כביש 16 בואכה בירתנו הנצחית ירושלים כבר כאן. חברות הסלולר, בהובלת משרדי התקשורת והתחבורה, סיימו את שלב התקנת המערכות שיעניקו קליטה סלולרית לנסיעה איכותית ובטוחה. מיד לאחר שלב הבדיקות נוכל להיות בטוחים שהנושא טופל לטובת כל אזרחי ישראל. אני מודה לחברות הסלולר על ההירתמות המהירה. יחד עם חברתי שרת התחבורה מירי רגב, נמשיך לפעול למען חוויית נסיעה נעימה ובטוחה בדרכים, במנהרות ובתוואי הרכבת".

מנהל מחלקת פרויקטים PPP בחברת נתיבי ישראל, המהנדס יאיר גרינולד: ״השלמת פריסת תשתית התקשורת בכביש 16 החדש מהווה אקורד סיום למגה פרויקט ששינה את הנגישות לעיר הבירה ירושלים. בזכות עבודה מאומצת של כל העוסקים בדבר, הצלחנו תוך זמן קצר לסיים את החלק החשוב והמשמעותי לא פחות, כיסוי סלולרי לאורך כל המנהרות בכביש 16, כך שכל משתמשי הדרך יוכלו להמשיך ברצף תנועתי ללא ניתוק או נפילות תקשורת".



0 תגובות